Avainlippu- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkit
Elpy ry:lle on myönnetty Avainlippu-merkki osoituksena kotimaisista palveluistamme ja työllistämisestä Suomessa.
Olemme myös Yhteiskunnallinen yritys. Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt merkin meille yhteiskunnallisesti merkittävästä työstä. Yhteiskunnallinen yritys -merkin voi saada yritys, joka on perustettu tuottamaan yhteiskunnallista hyvää ja joka käyttää suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen haasteen ratkaisemiseen. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus.
Luotettava kumppani
Luotettava kumppani -merkki tarkoittaa, että Elpy ry täyttää tilaajavastuulain vaatimukset.
Asukaskysely Merikartanossa ja Puistokartanossa
Asukkaidemme tyytyväisyys palveluumme on meille tärkeää. Kartoitamme palvelutalojen asukkaiden kokemuksia viihtyisyydestä, toiminnasta ja palveluista kahden vuoden välein. Viimeisimmässä kyselyssä keväällä 2021 Merikartanon vastanneista 96 % ja Puistokartanon vastanneista 95 % oli tyytyväinen ja heidän kokemuksensa asumisesta oli hyvä.
Asukaskysely Ryhmäkoti Puistohelmessä
Espoon kaupunki tekee vuosittain auditointikäynnin ja asukaskyselyn.
Omavalvontasuunnitelmat
Omavalvontasuunnitelmat ovat sosiaali- ja terveysalan sekä elintarvikealan toimijoiden laatimia kirjallisia kuvauksia asiakirjamalleineen siitä, miten toimija varmistaa, että harjoitettava toiminta täyttää lainsäädännön vaatimukset.
Tietosuojaseloste
Elpy ry käsittelee henkilötietoja EU:n tietosuoja-asetuksen GDPR:n ja muun soveltuvan tietosuojalainsäädännön edellyttämällä tavalla. Tietosuojaseloste
Palautekäytäntö
Kehittääksemme toimintaamme, keräämme, taltioimme, raportoimme ja hyödynnämme systemaattisesti saamaamme palautteet ja huomioidut poikkeamat toiminnassamme. Palautteiden ja poikkeamien käsittely on tärkeä osa jatkuvaa kehitystyötämme. Tavoitteena on parantaa ja edelleen kehittää laadukasta palvelua sekä ylläpitää hyviä asiakas- ja yhteistyösuhteita.
RAI-tietojärjestelmä
Käytämme RAI-järjestelmää asukkaiden hoidon tarpeen ja laadun arviointiin sekä palvelusuunnitelman tekemiseen.
DomaCare
Merikartanossa ja Puistokartanossa on käytössä DomaCare asiakastietojärjestelmä.
Vivago-turvaranneke
Asukkailla on Vivago-turvarannekkeet. Niiden toiminnot räätälöidään asukkaan tarpeen mukaan.
Palohälytys- ja sprinklerijärjestelmät sekä iLOQ
Taloissamme on palohälytys- ja sprinklerijärjestelmät sekä ovien lukitusjärjestelmä iLOQ.
Portaat luomuun
Ravintola Meri ja Ravintola Puisto ovat Portaat luomuun -asteikolla portaalla kolme. Ohjelman peruslupaukset ovat luotettava ja kestävän kehityksen mukainen toiminta. Näiden lupausten lunastamiseksi ohjelma asettaa ohjelmaan liittyville ammattikeittiölle tiettyjä vaatimuksia ja suosituksia.
Oiva-raportti
Oiva-raportti tuo elintarvikealan yritysten valvontatulokset kuluttajien tietoon sitä mukaa kun elintarvikevalvontaviranomaiset tekevät tarkastuksia.
Henkilöstö
Yhteisömme henkilökunta on ammattitaitoista, sitoutunutta ja motivoitunutta. Toiminnassamme on tärkeää aito kohtaaminen, hyvä palveluasenne ja oikea motivaatio sekä hyvä tunnelma. Palveluissa ja hoitotyössä lähtökohtana ovat asiakkaiden omien voimavarojen hyödyntäminen, kuntouttava työote ja itsemääräämisoikeuden kunnioittaminen kaikissa päivittäisissä toiminnoissa.
Henkilöstökysely
Työhyvinvointikysely toteutetaan työyhteisössämme kahden vuoden välein yhdessä Työeläkeyhtiö Elon kanssa.
Henkilöstön koulutus
Koulutettu henkilökunta ja henkilöstön jatkuva oppiminen ovat palvelumme kulmakiviä. Yhdistyksen henkilökunnan ammatillinen sekä moniammatillinen kehittyminen, työyhteisötaidot ja yhteistyö ovat meille tärkeitä. Koulutussuunnitelmassamme korostuvat sekä ammatillinen osaaminen että arjen toimintaa tukevat aiheet.
Hyvä kohtaaminen laadukkaan palvelun avaintekijänä -koulutuksen tavoite oli kehittää laadukasta palvelukulttuuria ja tukea lähiesimiestyötä. Valmennuspäivissä henkilökunta pohti hyvän kohtaamisen perustaa ja toteutumista. Niissä muodostettiin palvelutaloihin Hyvän asiakaspalvelun teesit ja Ryhmäkoti Puistohelmeen Hyvän kohtaamisen painopisteet. Koulutus toteutettiin yhteistyössä Ikäinstituutin kanssa.
Miten autan asiakasta ostamaan -koulutuksen päämääränä oli työstää omaa, tunnistettavaa ja tunnettua sekä laadukasta asiakaspalvelukulttuuria ja yhteisiä toimintamalleja. Koko henkilöstö osallistui koulutukseen. Koulutus toteutettiin yhdessä Markkinointi-instituutin kanssa.
Talojemme tiimivastaavat suorittavat Markkinointi-instituutin lähiesimiehen ammattitutkinnon.
Skhole
Skhole on sosiaali- ja terveysalan täydennyskouluksen verkkokoulutusalusta. Elpy ry on ottanut sen käyttöön hoivahenkilökunnan koulutusta varten vuonna 2018.